Minél nagyobb egy webáruház forgalma annál több feladat van vele. Az áru előkészítése, csomagolása, kiszállítása utána hiába kaptuk meg annak ellenértékét, még nem ülhetünk le. Bizony az elfogyott árut el kell könyvelni, fel kell tüntetni a leltárban, pótolni kell, hogy ne legyen hiánycikk és el is kell könyvelnünk.

A részfeladatok, összefüggő folyamatok automatizálásának jelentőségéről korábban is írtunk már. A könyvelés, számlázás egyfajta automatizálása, ha nemcsak a számlázás, hanem a könyvelés is már online folyik bizony megkönnyíti a saját és a könyvelőnk dolgát is. Ebben az esetben a webáruház maga rögzíti a kiadott számlákat a könyvelő cég online könyvelési rendszerében, s ezzel már át is adta a feladatot a könyvelési cégnek anélkül, hogy utaznia kellett volna a rengeteg kiadott számlával.

A könyvelésre átkerült számlákat a könyvelő cég munkatársai egyezteti és ellenőrzi már. kMajd azok alapján a könyvelőiroda elkészíti és beadja a bevallásokat.

Az online könyvelés előnye, hogy a webáruház bármikor megtekintheti a a könyvelési rendszerben, hogy áll a webáruházuk bevételei és kiadásai. Megnézheti mennyivel tartoznak, mennyi kintlévőségük van, illetve milyen költségeket kell még kifizetniük. Bármikor ellenőrizhetik mennyi ÁFA-t kell fizetniük, akár az ÁFA bevallás előtt egy nappal is már. Év végén folyamatosan figyelemmel kísérheti cége eredményességét, társasági adó fizetési kötelezettségét.

Egy garanciális termék esetén könnyen visszakereshetők múltbéli számlák és adatok, listák akár már pár kattintással is. Akár évekkel korábbi számlák is előhívhatóak, listák rekonstruálhatóak.

Az online könyvelés legfontosabb előny az, hogy a webáruház és a könyvelő cég ugyanazt a felületet látja, így a kommunikáció hatékonyabb, az esetleges eltérések hamar felderíthetőek.

További információ: www.webshopkonyveles.hu