Egy webáruház a legtöbbet akkor teheti, ha messzemenőkig körültekintő, és a vásárlóval tisztességes. Ha nem így cselekszik, nem egy vevőtől bukhat el, hanem rossz híre is terjedhet.

Sokan átgondolás nélkül vállalkoznak, és hoznak létre webáruházat. Vannak, akik saját készítésű terméket árusítanak, mások kereskednek, saját raktárészletet tartanak fent, megint mások a dropshipping megoldást választják.

Legyen bármelyik, ha csak nincs betonbiztos hátterünk, a készlethiány, a már nem elérhető árucikk problematikája könnyen megeshet velünk. De még ha nagyok is vagyunk, gondoljunk csak a pár hete történt raktártűzre, fennakadás így is történhet.

Ám mindez orvosolható, megfelelő kommunikációval, helyettesítő termékekkel, későbbi, előre jelzett kiszállítási idővel, árkedvezménnyel, később felhasználható – feltételhez nem szabott – levásárolható kuponnal, kis ajándékkal.

Ám nagyon kell vigyáznunk a számlázáskor. Ha helyettesítő terméket tudunk csak küldeni, amibe a vásárló beleegyezett, vagy mégsem tudunk mindent teljesíteni, nagyon figyeljünk, hogy ne az eredeti megrendelés alapján számlázzunk, hanem a módosítások szerint. Sok panasz érkezik pont azért, mert adott webáruház nem teljesített pontosan, és nem a változott állapot szerint számlázott, vagy a vásárló esetleg előre fizetett, és a webáruház nem korrigálta a számlát, a vevő bizony többet fizetett, és így megkárosította a webshop.

Fontos, hogy az ilyen és hasonló esetekben tisztában legyünk azzal, milyen szabályok vonatkoznak az adott helyzetre, hogy mindig a megfelelő szabályok szerint járjunk el, ehhez egyeztessünk jogi szakértőnkkel és könyvelőnkkel.

www.webshopkonyveles.hu

Kép: Pixabay