Egyre jobban telítődik a piac, lassan már nincs olyan termék, amit nem lehetne online megvásárolni, lehet játszani a keresővel, és kipróbálni mire nincs még találat. Bizonyára van még piaci rés, a kérdés, hogy mi az?

Azoknak, akik hat-nyolc éve indítottak webáruházat, még megvolt az a lehetőségük, hogy olyan termékekkel kezdhettek el online kereskedni, amit még csak offline lehetett elérni. Ma már viszont nagyon nem így van.

Rengeteg a webáruház. Nem csak a nagy márkák, nagy szereplők vannak a piacon, hanem terjed a dropshipping kereskedés, sok az egészen kicsi családi-, és egyéni vállalkozás, akik viszonteladással vagy home made gyártott holmik értékesítésével foglalkoznak. Többen viszik saját konkurenciájukat is, akár két-három hasonló webáruházat is üzemeltetnek.

A családi vállalkozásokban vitt webshopok jelentős részét gyeden, gyesen lévő kismamák üzemeltetik, avagy családfők másodállásban viszik, vagy nyugdíj mellett vágnak bele nagymamák, nagypapák.

A piacirés az eladható termékek körében szűkül, de nem lehetetlen. Jó példa erre az olyan szolgáltatásokhoz rendelt saját webáruházak, amely önmagukban már egyedi és professzionális megoldásokat kínál a maga nemében. Mint például a népszerű Gyereketető oldal webshopja.

Az újonnan induló webáruházaknak sokkal nehezebb dolguk van már, egyre profibb megoldással kell előrukkolniuk, és sokkal többet kell a marketingre költeniük, ami jóval több befektetést igényel manapság nemcsak anyagilag, hanem emberileg is.