A hazai webáruházak 93%-a használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, mert ezek bizonyulnak a leghatásosabaknak.

Az eNET kutatásából, amely a webáruházak marketingtevékenységét vizsgálta derült ki, hogy a webáruházak csak fele használ offline megoldást. Nem hiába. A keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések hozzák a legtöbb sikert.

A kutatásból az is kiderül, hogy az online áruházak felénél jellemzően egy személy foglalkozik a webáruház marketing tevékenységeivel. A webáruházak működését tekintve többségük  saját weboldalt üzemeltet saját tárhellyel. A kereső-, közösségi- és ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét a legnépszerűbb az online platformok közül, de egyre többen jelennek meg elektronikus piactereken is. A megkérdeztettek szerint a három leghatékonyabbnak ítélt online marketing eszköz:

  1. a keresőoptimalizálás,
  2. a fizetett hirdetések
  3. és a remarketing.

A webáruházak több mint 80%-a használ valamilyen statisztikai elemzőprogramot forgalmi adataik kiértékelésére.

Mindenki ott van a facebookon és már az Instán is

A webáruházak döntő többsége továbbra is a Facebookot választja a közösségi médiában való megjelenésre. Jellemzően még Google+-on és Youtubeon képviseltetik magukat, de az Instagram az online áruházak körében is egyre népszerűbb. A webáruházak itt osztják meg a legújabbajánlataiat. Továbbá márkaismertség és árbevétel növelésére is kihasználják a közösség erejét. Habár egyre több webáruház használja a közösségi oldalakat marketing célokra, az elégedettségük nem maximális. A webáruházak hatvan százaléka ugyan pozitív véleménnyel van az ilyen típusú weboldalak használatával kapcsolatban. De csak tíz százaléka elégedett teljes mértékben az ott folytatott tevékenységével.

 Már nem olyan népszerű az ingyenes házhozszállítás

Mára már alig akad olyan online áruház, amely ne alkalmazna valamilyen vásárlást ösztönző eszközt. Döntő többségük továbbra is árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással buzdítja látogatóit vásárlásra, habár utóbbi vesztett népszerűségéből. A tavalyi évben az árengedményeknek, kuponoknak, csomagajánlatoknak és a törzsvásárlói kedvezményeknek sokkal jobban örültek a vásárlók!

Még mindig PC-ről vásárolnak

Laptopról/asztali számítógépről érkezik a látogatók, a tranzakciók és online forgalom legnagyobb aránya. Ugyanakkor a látogatók mintegy fele már mobileszközökről böngészi az online áruházak ajánlatait. Mobilra optimalizált weboldallal a webáruházak több mint négyötöde rendelkezik, azonban csak egyötödüknek van saját mobil applikációja. Ez utóbbi kihasználása annak, akinek még nincs mindenképpen előnyt jelenthet!